Privacy Daily

PRIVACYDAILY n. 355 – 21.06.2024

VERSIONE ITALIANA

USA: LA TSA AFFERMA CHE NON MEMORIZZERÀ I DATI BIOMETRICI RACCOLTI E UTILIZZATI PER LA VERIFICA DELL’IDENTITÀ DEI PASSEGGERI AI CONTROLLI DI SICUREZZA NEGLI AEROPORTI

Ci sono ragioni legittime per implementare la tecnologia di riconoscimento facciale della TSA. Idealmente, accelererebbe il flusso dei 2 milioni di passeggeri che ogni giorno attraversano i checkpoint della TSA, migliorando al contempo la verifica dell’identità.

https://www.securityinfowatch.com/…


USA: LE COMPAGNIE ASSICURATIVE POTREBBERO UTILIZZARE SEGRETAMENTE I DATI SULLA VELOCITÀ DI GUIDA E SULLO STILE DI GUIDA DEI CONSUMATORI PER ADEGUARE I LORO PREMI

I dati raccolti dai veicoli connessi servono a molteplici scopi, dal miglioramento delle prestazioni del veicolo all’offerta di servizi personalizzati. Ma aprono anche un vaso di Pandora di problemi di privacy.

https://www.cbtnews.com/…



VERSIONE INGLESE

USA: TSA SAYS IT WILL NOT STORE BIOMETRIC DATA COLLECTED AND USED FOR IDENTITY VERIFICATION OF PASSENGERS AT AIRPORT SECURITY CHECKS

There are legitimate reasons for implementing The TSA’s facial recognition technology. Ideally, it would speed up the flow of the 2 million daily passengers traveling through TSA checkpoints, while improving identity verification. As airports grow more crowded and identity fraud increases, implementing state-of-the-art security protocols is essential. 

https://www.securityinfowatch.com/…


USA: INSURANCE COMPANIES COULD SECRETLY USE DATA ON CONSUMERS’ DRIVING SPEED AND DRIVING STYLE TO ADJUST THEIR PREMIUMS

Data collected from connected vehicles serves multiple purposes, from improving vehicle performance to offering personalized services. But it also opens up a Pandora’s box of privacy concerns.

https://www.cbtnews.com/…